A tarefa que nos tivo ocupados estes días estivo relacionada coas rochas e os minerais, pois o alumnado amosou moito interese por traballar esta materia.
A nosa primeira colección de rochas e minerais |
Se alguén está interesado en realizar as actividades, podedes descargalas pinchando aquí.
As actividades propostas eran catro e, coa realización de toda elas, aumentamos os nosos conocimientos e tamén ás nosas competencias de busca, selección, elaboración e comunicación da información.
ACTIVIDAD 1: CLASIFICAR E IDENTIFICAR ROCHAS
Con esta actividade traballamos a orientación espacial nun mapa, a identifiacación de rochas por comparación e coa axuda dunha sinxela guía e a labor de clasificación (elaborando pequenas fichas das nosas piezas de colección).
Agora podemos continuar coa colección de xeito autónomo!
TAREFA 2: OS VOLCÁNS
Grazas a esta actividade traballamos todas as competencias que engloba a educación documental (buscar, seleccionar, localzar, comprender e reformular a información).
Tiñamos que responder a unhas preguntas sobre os volcáns e as rochas volcánicas (coa información atopada na Biblioteca) e, para rematar, realizar un divertido experimento para simular unha erupción volcánica (que tiñamos que buscar no blogue e despois explicar aos nosos compañeiros).
Bibliografía empregada |
Materiais para o experimento |
Momento de traballo en equipo para levar a cabo a actividade |
TAREFA 3: TIPOS DE ROCHAS E CÓDIGOS QR
Nesta actividade primeiro realizamos unha busca documental para coñecer a definición e os tipos de rochas e logo axudamos aos nosos compañeiros de 4º a completar o seu mural sobre as rochas e os minerais engadindo códigos QR ás pezas expostas.
Deste xeito, ampliamos a información e engadimos un elemento relacionado coas TIC para a busca de nova información.
Buscando información nos fondos da biblioteca e nos recursos do blogue |
Códigos QR que completan o mural dos alumnos de 4º |
TAREFA 4: EXPERIMENTANDO PARA APRENDER
Coa realización de tres experimentos (que tiñamos que buscar neste blogue) comprendemos mellor certos conceptos relacionados coa formación de rochas e minerais.
No primeiro deles aprendemos máis sobre xeodas e cristais de cuarzo, que recreamos coa axuda de borato de sodio.
Hai que cumprir todas as medidas de seguridade cando se trata de experimentar |
Resultado do experimento |
No segundo, visualizamos a formación de montañas e a creación de rochas metamórficas cando as placas tectónicas (feitas con plastilina) se moven sobre o manto terrestre.
No terceiro, empregamos a escala de Mohs para coñecer a dureza de distintos minerais e rochas: grafito, xeso, pizarra...
Materiais para a realización do experimento sobre a dureza dos minerais e as rochas |
Para rematar a tarefa, como non podía ser doutro xeito, fixemos unha avaliación da mesma. Nós mesmo elaboramos un examen para os nosos compañeiros e, logo de realizalo, corrixímolo nós mesmo.
Logo, a profe pediunos que escribíramos unha valoración sobre as tarefas, sobre o seu traballo e sobre as nosas competencias (aprendizaxe, autonomía, traballo en grupo...).
No hay comentarios:
Publicar un comentario